Współczesny szybki rozwój marketingu sprawia, że konieczne stają się coraz to bardziej innowacyjne działania, służące przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów. Działania te, najczęściej realizowane w oparciu o współpracę z wyspecjalizowaną w reklamie firmą lub agencją, mają także coraz szerszy wymiar, obejmując swoim zasięgiem wciąż nowe dziedziny i obszary. Produkcja i emisja gadżetów reklamowych, tzn. różnorodnych przedmiotów noszących treści reklamujące zleceniodawcę, należą do najpopularniejszych w ostatnim czasie narzędzi marketingu. Coraz więcej jest także agencji specjalizujących się w tej właśnie sferze.Agencja reklamowa produkująca i dystrybuująca artykuły użytku biurowego należy do najlepszych przykładów powyższego trendu. Firmy te, jak wspomniano, emitują akcesoria, w tym przypadku przydatne w pracy biurowej, które, poza swoją standardową rolą, reklamują jednocześnie markę, usługi lub produkty klienta. Jako przykład akcesoriów biurowych wymienić można długopisy, ołówki, artykuły papiernicze, spinacze, zszywacze, dziurkacze, itp.
Agencja reklamowa specjalizująca się w emisji tego rodzaju przedmiotów, dysponuje odpowiednim zapleczem logistycznym, a także zasobami w postaci sił i środków koniecznych do realizacji wyżej wymienionych zadań. Siły i środki te to przede wszystkim kapitał ludzki: profesjonalni pracownicy, informatycy oraz specjaliści z zakresu IT, a także reklamy i marketingu, których wspólny wysiłek przekłada się na wymierne efekty w postaci gotowych produktów.
Treści, które powinny nosić gadżety reklamowe przydatne w pracy biurowej, to przede wszystkim logo firmy reklamowanej. Loga te mogą przybierać obecnie efektowne formy, zawierające interesujące znaki graficzne, a także barwną kolorystykę. Tutaj również agencja reklamowa, której powierzono przygotowanie tego rodzaju zestawu, powinna dysponować narzędziami służącymi odpowiedniej realizacji celów. Poza logiem firmy, akcesoria biurowe mogą nosić hasła lub slogany reklamowe, a także wszelkie inne nadruki promujące markę.