Nie od dziś wiadomo, że reklamodawcy chętnie wykorzystują również gadżety reklamowe dla dzieci. Nie oznacza to bynajmniej, że ich reklama naprawdę jest do najmłodszych skierowana. Najczęściej dzięki temu trafiają po prostu do rodziców. Dlatego też należy wybrać taki gadżet reklamowy, który chętnie przyjmą najmłodsi, a jednocześnie rodzice będą mieli swobodny dostęp do tego, by odczytać z niego wszelkiego rodzaju hasła reklamowe. Warto jednak pamiętać, że z takiej możliwości korzystać mogą jedynie ci, którzy są w stanie bezpośrednio wręczyć gadżet reklamowy dzieciom. Co więcej, dobrze by było jakby nadruk na gadżecie promocyjnym dotyczył produktu dla dzieci, choć nie jest to żaden warunek do tego, by taką opcję wykorzystać.Z pewnością balony reklamowe będą należały do grupy najbardziej trafionych w takiej sytuacji gadżetów reklamowych. Wszak nie ma dziecka, które by nie chciało takiego balona otrzymać. W związku tym warto pomyśleć nad tym, by gadżet w takiej formie był odpowiednio kolorowy. Do tego można wykorzystać jak najbardziej wizerunki postaci z bajek lub inne grafiki, które spodobają się najmłodszym.
Oczywiście wszelkiego rodzaju balony reklamowe powinny również posiadać przynajmniej logo prezentowanego się w ten sposób przedsiębiorstwa. Poza tym wszystkim takie balony mogą posiadać nadrukowaną nazwę konkretnego produktu. Jak chociażby lek dla dzieci. Jeśli w taki sposób reklamować będzie się firma farmaceutyczna to wiadomo, że swoje gadżety promocyjne wręczać będzie w przychodniach czy szpitalach.
Zatem balony reklamowe mogą w takiej sytuacji spełniać jeszcze jedną dodatkową funkcję. Mianowicie będą wtedy umilały dzieciom czas w czasie trwania wizyty w tym miejscu. Z pewnością w ten sposób sprawimy, że cała wizyta będzie dla najmłodszych mniej stresująca, a co więcej może także dzięki temu rodzice chętniej zakupią właśnie ten konkretny lek. Jeśli rzecz jasna będzie on skuteczny w danej chorobie. Równie dobrze takie balony można dzieciom wręczać przy aptekach. Tm bardziej jeśli znajdują się one w bliskim sąsiedztwie z kliniką.