Współcześnie ogromną rolę w marketingu odgrywają gadżety, zwane reklamowymi. Są to przedmioty, których specjalne walory pomagają przyciągać uwagę klientów. Ale nie jest to jedyne ich zastosowanie. Mogą one też być przydatne, jako podarunki dla potencjalnych klientów, albo tych, z którymi chce się budować relacje – a więc klientów stałych, korzystających z usług danej firmy jakiś czas. Dodatkowo też omawiane gadżety mogą stanowić nagrodę w konkursie. Wiele firm decyduje się na organizowanie takich konkursów, zwracając uwagę, że przygotowanie nieskomplikowanych zasad i ciekawych nagród jest dobrym sposobem na wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów. Jak konkretnie można przedstawić temat?
Gadżety reklamowe są nagrodą w konkursach organizowanych przez firmy bardzo różnych branż. Nie sama branża ma jednak znaczenie, a to, czy klient korzysta z oferty firmy regularnie. Mianowicie konkursy, o których mowa, mogą być organizowane dla tych, którzy właśnie regularnie daną firmę odwiedzają lub korzystają z jej usług w inny sposób, są jednak tej firmie wierni od dłuższego czasu.
Konkretnie może być tak, że gadżety reklamowe ma szansę wygrać ten, kto np. posiada dowody kupowania produktów od danej firmy, albo ten kto opłaca w danej firmie abonament – w przypadku operatorów telefonii komórkowej, telewizji satelitarnej albo internetu – ewentualnie też konkurs może dotyczyć tych, którzy widnieją w bazie danej firmy, jako osoby korzystające z oferty firmy.
W innej sytuacji konkurs może być organizowany dla nowych klientów. Wówczas jest to działanie zmierzające do pozyskiwania owych klientów, którzy dotąd nie byli zdecydowani co do wyboru firmy w danej branży. Jeśli zaczną korzystać z usług firmy, tzn. kupować jej produkty, opłacać w tej firmie abonament, itp., mogą wziąć udział w konkursie. Taka taktyka powinna zachęcić sporo osób do rozpoczęcia współpracy z danym przedsiębiorstwem.
Jest jeszcze możliwa sytuacja, w której gadżety reklamowe stanowią nagrodę w konkursie, w którym uczestniczyć mogą pracownicy firmy – zawsze warto bowiem dbać także o pracowników, ponieważ ich starania są częścią budowania dobrego wizerunku przedsiębiorstwa.