Fundacje działające na rzecz niesienia pomocy osobom potrzebującym są bardzo często zmuszone prowadzić działania zbliżone do standardowych działań marketingowych, prowadzonych przez prywatne firmy. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest potrzeba pozyskiwania stałych środków na działalność. Fundacje, jako podmioty nie mające własnych dochodów (w większości przypadków) są zmuszone poszukiwać sponsorów i ofiarodawców. Jakie działania mogą prowadzić, aby ich pozyskać? Przede wszystkim może to być emisja gadżetów reklamowych, które bardzo dobrze sprawdzają się w marketingu komercyjnym.
Przykładem skutecznie działających gadżetów reklamowych mogą być krówki reklamowe. Są to jedne z najpopularniejszych cukierków, cieszące się powszechną sympatią w społeczeństwie, w tym także wśród dzieci. Fundacje mogą korzystać z tej popularności. Jak konkretnie to robić?
Przede wszystkim krówki reklamowe mogą być rozdawane. Rozdawania może mieć miejsce w okolicach ruchliwych, gdzie często przebywa dużo ludzi, a także gdzie można liczyć na zainteresowanie ze strony przechodniów, w tym dzieci. Takimi miejscami mogą być okolice dworców i lotnisk, parki, place zabaw, ale również centra handlowe, ruchliwe skrzyżowania, itp.
Przy dystrybucji ważne jest, aby maksymalnie ograniczyć koszty. Wszakże najważniejsze jest, aby za pomocą rozdawania krówek pozyskiwać zwolenników, a w konsekwencji sponsorów. Dlatego koszty własne fundacji powinny być tutaj minimalne, w przeciwnym razie skutek działań, o których mowa nie będzie duży.
Krówki reklamowe powinny nosić reklamujące hasła czy slogany, a przynajmniej logo fundacji, która je emituje. Jest to skuteczne działanie, które pozwala zapamiętać fundację oraz, ewentualnie, obszar jej działalności. Hasła takie czy też slogany mogą być umieszczane tylko i wyłącznie jeśli jest na to odpowiednia powierzchnia. W przeciwnym razie nie będzie ono widoczne, a więc umieszczenie go straci sens.
Jak pokazuje praktyka, fundacje rozdające takie gadżety pozyskują dużą liczbę sponsorów, co bardzo pozytywnie odbija się na ich przyszłej działalności.