Współcześnie jednym z najistotniejszych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej jest marketing i reklama. Są to elementy nieodzowne, aby pozyskiwać nowych klientów i rozwijać się. W ramach marketingu podejmuje się rozmaite działania, w tym także dystrybucję gadżetów reklamowych. Są to różnorodne przedmioty, które przykuwają uwagę potencjalnych klientów eleganckim wyglądem oraz innymi, licznymi walorami i dodatkami. Oczywiście nie wszystkie gadżety reklamowe mają taką samą siłę oddziaływania. Jedne są skuteczniejsze w marketingu, inne mniej. Aby odnieść marketingowy sukces, należy nie tylko prawidłowo wybrać konkretny gadżet, ale też odpowiednio go przygotować, np. wyposażając w nadruk.
Jako przykład posłużyć mogą kubki reklamowe, które są w marketingu niezwykle popularne, bo ludzie je lubią – są to przedmioty praktyczne, cechują się codziennym zastosowaniem, a także eleganckim wyglądem, dzięki czemu mogą także pełnić funkcje ozdobne. Dodatkowo są też trwałe – można je posiadać wiele lat.
Kubki reklamowe są idealne do umieszczenia na nich nadruku. Przygotowując się do tego, należy wybrać elementy, które na tym nadruku się pojawią, z uwzględnieniem, aby wszystko było czytelne i wyraźne. Powierzchnia kubka jest tu doskonała – nadruk może być czytelny i wyraźny, a jednocześnie nie zajmować zbyt dużej powierzchni kubka.
Jeśli chodzi o konkretne treści nadruku, dzieli się je na słowne i graficzne. Treści słowne to nazwa firmy, hasła i slogany reklamowe, itp. Mogą też to być opisy firmy oraz branży, w której działa. Jeśli natomiast chodzi o motywy graficzne, tutaj pojawiać się mogą logo firmowe, znaki, symbole, wzory, obiekty, przedmioty, itp., które będą dodawać gadżetowi atrakcyjności.
Dochodząc w ten sposób do celu umieszczania nadruku, należy stwierdzić, że po pierwsze kubki reklamowe są dzięki niemu bardziej atrakcyjne – a to w marketingu ma ogromne znaczenie. Ponadto też nadruki te promują firmę – a o to przecież chodzi, jest to głównym celem produkcji i emisji takich gadżetów.